Thursday, December 23, 2010

UBATILAH HATIKU

Saat aku berhenti mengharapkan cinta darimu dan berpaling kepada Pencipta Yang Maha Agung,
ku temui ketenangan dihati..kepada-Nya ku pasrahkan diri..mengadu nasib dengan harapan hati yang pernah kau hancurkan akan kembali sembuh dari luka dan tak akan ada parut-parut yang bisa mengingatkan aku
kepada kamu.

Ya Allah kau kuatkanlah hatiku..kuatkanlah aku untuk menghadapi segala dugaan dan ujian yang Engkau berikan..Sesungguhnya aku hamba-Mu yang lemah lagi hina,aku tak kuat untuk menanggung bebanan ini..Segala cacian dan hinaan yg ku terima ini terlalu sakit untuk aku telan..terlalu pedih menghiris-hiris.Tabahkanlah hati ku ini ya Allah.
Dugaan apa lagi yang harus aku terima?Aku tak mengerti kenapa setiap kali aku cuba melupakan cinta kamu..kau hadir semula memberikan harapan lalu kau musnahkah kembali.Kenapa kau selalu datang dan pergi sesuka hatimu..Adakah aku sekadar penghibur ketika dukamu?Adakah aku cuma pelepas rindumu pada seseorang?Aku bukan boneka yang boleh kau pergunakan sesuka hatimu..
Ya Allah aku yakin pada ketentuan-Mu,sekiranya dia memang tercipta untukku..permudahkan untukku ya Allah..aku redha kiranya dia bukan milikku..bawalah dia jauh dari penglihatan ku..luputkanlah dia dari ingatanku.Kau Maha Berkuasa atas segala sesuatu.Lindungilah hamba-Mu ini ya Allah..Amin.

No comments:

Post a Comment